HTML

Pesti Gonzo

Eldé elképzelt történetei a városból basszusokkal, lányokkal, cinizmussal, álmokkal, rumokkal és cigikkel

Friss topikok

Linkblog

Tejbár

2009.03.23. 02:13 Eldé

Avagy színmű két szereplőre, hat sörre

 

Ballagok át a Blahán, mikor odaszól egy kurva: - Szia! Nem hagyom kétségek közt, visszaköszönök: - Szervusz! Megyek tovább. Akar még valamit mondani, hallom a távolból, de én csak köszöntem, megyek tovább. Aztán odalép egy punk srác. – Hello, nincs pár forintod? Egy alkoholista punk vagyok. És akkor nem tudom milyen ötlettől vezérelve, de azt válaszoltam: - Én is.
Annyira jól esett ezt kimondani.
 
Ha a Gödörbe megyek, mostanában előtte mindig a Tejbárban kezdek. Ez egy éjjel-nappali kocsma a Madách tér sarkán. Egy lőrinci sráccal ülünk be. Ő épp a greenpeaces hittérítő munkája körül forog, és az egyetlen változás nála mióta ismerem, hogy van már csaja. Sörözésben ő a jobb. Állítólag ha két-három kortyból megiszik egy korsó sört, akkor gyorsan be lehet rúgni. Ő így spórol a válság idején. Én meg úgy, hogy nem is sörözök. Persze pár feles lecsúszik.
 
Másodszorra kérdezem meg a Mágenheim alkatú pultostól, hogy miért is Tejbár a krimó neve. A törzsközönség csak a kérdést várta, és máris sztorizni kezdtek. Már az 50-es években létezett ez a hely, de akkor tényleg kakaót és kiflit ittak a belvárosi kissrácok. Úgy, mint az egyik mostani törzstag is, köpcös, bajszos, kopaszodó, nagyszavú pasi. Aztán ahogy kocsmává változott, úgy nőtt fel egy nemzedék és váltottak a tejről sörre. Ma már ez a hely egyszerre szolgálja ki a hajnali alkoholistákat, a Gödörbe igyekvő fiatalokat, a hazafelé tartó zenészeket, az Örkényes színészeket, vagy éppen a Maeriott szálló kalandra vágyó turistáit. Igazából a sör drága és igazán jó pálinkájuk sincs, a bort pedig meg se mertem próbálni. De az állandó vendégek történeteiért megéri egy kicsit ott üldögélni. Aznap este mindenki a kocsmában – velünk együtt – dél-pestről keveredett oda. A hangadó köpcös lőrinci, ahogy az én greenpeaces haverom szintén. Aztán egy hosszúkás, vágott arcú taxis Kispest utcáiból zavarba hozhatatlan, és még egy csöndes alacsony tag volt ott, aki Csepel szépségét tudta volna visszaadni, ha hagyják szóhoz jutni. Én Erzsébeten töltöttem eddigi fontos éveimet, bár nem számítok lokálpatriótának. Húsz, harminc évvel ezelőtti buszok és villamosok menetrendjéről vitatkoztak, és néha már a Jancsó féle Kapa-Pepe párost meghazudtolva oltották le egymást valami szaftos káromkodással. – A faszomat járt arra a 31-es villamos…
 
Néha próbáltunk közbe szólni, de túl fiatalok, túl józanok és túl lojálisak voltunk a színjátékukhoz. Hagytuk őket nosztalgikusan káromkodni. Inkább átmentünk a Misterbe, ott csak 145 Ft a sör.
 
 
 
 
 
 

10 komment · 1 trackback

Címkék: sör tejbár dél pest

A bejegyzés trackback címe:

https://pestigonzo.blog.hu/api/trackback/id/tr671019361

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tejbár sörbár 2010.11.08. 13:29:46

Helyszín: 1075 Bp., Károly krt. 17-19. Látogatás: 2010. szeptember 1. 21:45-22:40 > Gödörbe menet, Gödörből jövet, vagy akár Gödör helyett is tökéletes választás lehet alapozásra, ép...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kürthy_1 · http://jesabelle.blog.hu/ 2009.03.23. 18:39:07

Egyszer voltam a gödörben. Pocsék hely (szerintem), persze talán azért, mert akivel voltam mégpocsékabb volt. Viszont klasszul lefestetted a milliőt:-))) Gratulálok!

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2009.03.23. 21:12:49

A Tejbár alapvető unikumbeszerző hely a magamfajtának:)

mangorlo 2009.03.23. 22:02:54

a gödör az egy baszásszar hely, de nekem akkoris a kedvencem. én nem szarozok kocsmákkal, éjjel nappaliba megveszem cuccost és beviszem

de a tejbár az azért ott van a szeren

sáklit (törölt) 2009.03.23. 22:45:54

volt olyan hogy aznaposan reggel még becsalt minket a tangóharmónika hangja :)
ja és a boroskóla elég főnök.. nem rosszab mint máshol. jo pálesz nincs, van helyette mumiás nyerőgép :)

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2009.03.23. 22:47:38

Na ez igen! Még sok ilyen poszt kéne a címlapra, köszönjük :))

Nyikos János (törölt) 2009.03.23. 23:03:16

íííjjj, de sokszor basztam én ott be nagyon csúnyán
ma meg több tejet iszok, mint alkoholt
persze, akkor nem volt még kocsim

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.03.24. 04:54:39

miért pont a marriott?
szerintem kevered a meridiennel!?
az van szemben.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2009.03.24. 07:46:32

hm-hm. egyetemi éveim egyik ikonja, tudniillik a környéken ez tart a legtovább nyitva (a másik a Dohány-Akácfa u. sarkán az Akácfa kocsma, de ott gáz a vendégkör); cimbora onnan indult azzal, hogy hazamegy (József utca) aztán valahogy reggel mégis Csepel-szabadkikötőben eszmélt. Hogy hogyan hozta össze, ma sem tudjuk. (Illetve igen: egy szilva-egy sör, ez ismételve 8 órán keresztül.)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.03.24. 08:26:56

Kulvarosban a kertvarosi reszben van meg par kocsma ami mar az elso vilaghaborut is atelte.
Na ott aztan vannak olyan fazonok akik gyakorlatilag ott eltek le az eletuket.

BKV reszelő 2009.03.24. 08:48:12

@sáklit: "mumiás" ?! Ne igyál többet ! :)
süti beállítások módosítása